Direktlänk till inlägg 17 februari 2009

Tobias

Av Linda - 17 februari 2009 23:07

Tobias var inne idag, och jag fick honom. Han handlade av mig! Han frågade hur det var med mig, med MIG!!! Vad skulle jag svara, när han är där är allt perfekt. Det finns ingen ont inget svart. Vi pratade lite, skämtade lite.

Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det jag kände.

Först när vi hälsade och småpratade, då var jag lugn, jag blev väldigt glad och det pirrade sådär skönt i magen. Men sen när jag vände mig bort, så var det som om det gick upp i skallen att jag faktiskt stod och pratade med TOBIAS, den riktiga Tobias. Då blev jag så nervös, konstigt nervös (inte nervös på det sättet som man blev i skolan när man skulle prata iför klassen) konstigt nervös. Jag blev alldeles skakig i hela kroppen. Och hjärtat slog hårt som tusan, och minst miljoner slag i minuten.


Det är som om jorden stannar, som om allt står stilla. Jag blir lugn, enda in i själen. Samtidigt som allt snurrar så fort  och jag blir alldeles skakig. Han lyser upp min värld, han får mig att le, det bredaste leendet och det sitter i, i flera dagar efter. Han får allt ont att försvinna, allt blir ljust.


Men han skrämmer mig också. Eller inte han, han är ju den vackraste, men sättet han får mig att känna. Det skrämmer mig. För jag vet verkligen inte hur jag ska göra, hur jag ska betee mig, vad jag ska säga.


Och jag kom på idag att jag inte är förälskad jag är kär i honom. Jag blir förälskad, men kär det är inget jag brukar bli. Och det skrämmer mig.


Kram L

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 5 september 2013 17:45

Efter en lång tids frånvaro är jag nu tillbaka. Om förkommer vara länge eller mer sporadiskt kan jag inte svara på, eller det kanske bara blir ett inlägg och sen försvinner jag igen... Vem vet! Eftersom det är mer än ett halvår sedan jag skrev här d...

Av Linda - 23 november 2012 11:20

Det är galet vad snabbt tiden går. En vecka till sommär på väg att ta slut.fredag idag och det innebär vägdas. Nervös som få var jag inför detta idag. Men det gick bra trotts att det inte blivit något gym denna veckan, dock har jag dansat lite men in...

Av Linda - 23 november 2012 11:20

Det är galet vad snabbt tiden går. En vecka till sommär på väg att ta slut.fredag idag och det innebär vägdas. Nervös som få var jag inför detta idag. Men det gick bra trotts att det inte blivit något gym denna veckan, dock har jag dansat lite men in...

Av Linda - 11 november 2012 11:28

Idag är den lugnaste dagen på länge. Jag skrev sista tentan i förra kursen igår och nästa kurs börjar inte förrän på måndag, så idag är jag verkligen ledig. Har inga måsten alls... Herrejösses vad jag är rastlös!! Vad gör man då? Som tur är ska j...

Av Linda - 9 november 2012 10:33

Då var det fredag igen. Som jag har längtat, inte bara för kvällens nöjen utan också för att det är dags för vägning och mätning. Innan jag vägde mig var jag säker på att det inte skulle ha hänt något stort, inte heller mätningen trodde jag skulle ...

Ovido - Quiz & Flashcards