Alla inlägg den 8 februari 2009

Av Linda - 8 februari 2009 21:03

Ikväll är jag oövervinnerlig, just precis nu kan ingen slå mig, ingen kan trycka ner mig. Ikväll har jag mina drömmar åter, och jag vågar tro att jag har en chans att förverkliga dem. Ikväll är min stora dröm här hos mig, pilot, jag kan om jag vill. Ikväll kan jag till och med se ett liv tillsammans med drömprinsen, Tobias. Jag kan se det framför mig, och för första gången på mycket länge så vågar jag faktiskt tro att jag kan och att jag duger.

Varför skulle Tobias inte vilja ha mig, jag är inte lång, smal och otroligt vacker. Men jag är inte kort, och absolut inte ful. Jag är faksitk helt okej, mer än okej! Jag är bra, jag ljuger inte, jag sviker inte, jag finns alltid där. Nackdelen är kanske att jag behöver utymmer för mig själv. Eller det är kanske ingen nackdel. Min stora nackdel är att jag är sluten, jag pratar inte så mycket om mig själv. Och att jag är rädd, rädd för att göra fel, för att göra saker som jag inte kan. Rädd för att misslyckas, rädd för att inte räcka till, för att inte vara bra.

 Men ikväll duger jag och ikväll vågar jag (inte något med Tobias inblandad). Men jag vågar gå efter mina drömmar!

Mitt första steg är högskoleprovet, låter som inget speciellt kanske. men i min värld är det stort.

Och imorgon ska jag gå och anmäla mig till matteC. Nu ska jag göra det som jag vill, det som krävs för att få mina drömmar att bli verklighet!!!

Man lever ju bara en gång!!!

Kram L

Ovido - Quiz & Flashcards