Alla inlägg under maj 2012

Av Linda - 15 maj 2012 17:49

Sitter på tåget mot Arlanda. När jag satt på tågstationen och väntade insåg jag att det verkligen var dags att lämna. Jag ville inte! Jag satt och fantiserade om att tåget var försenat av en massa olika anledningar. Tänk om tåget bara kunde vara kapat, stulet eller något annat otroligt. Kunde det bara inte försvinna??! Och låta mig vara kvar! Men nej inte en enda minut försent var det... Punktligt som aldrig förr... Så nu sitter jag här och längtar redan tillbaka och jag har inte ens passerat Uppsala :(. Jag har iaf haft en trevlig dag idag. Finans blev bättre än väntat då jag fick trevligt sällskap. Tack än en gång för idag och för de andra dagarna! Stor kram till dig! Vi ses snart igen❤.Kram Linda

Av Linda - 15 maj 2012 09:00

Hur ska man spendera sista dagen innan man åker hem? Jo genom föreläsningar i skatteberäkning :). Eftersom jag har några timmar att slå ihjäl innan tåget går tänkte jag hänga med G på föreläsning. Det kan vara intressant, handlar ju om sånt jag kommer hålla på med i framtiden. Efteråt blir det till att ta en fika på stans bästa café. Trevlig dag önskar jag er!

Av Linda - 14 maj 2012 18:15

Nu är den gjort, sista tentan vid Högskola i Gävle. Förhoppningsvis är det sista iaf! Nu efteråt känns det ganska bra. Men jag vågar inte säga att jag tror jag klara den, skulle bli så besviken då. Men det känns iaf bättre än den andra gången jag skrev den! Håll tummarna för mig! Efter tentan hade jag inget att göra, helt ledig utan att ha något hängande över mig som måste höras. Det blev en sväng på galleriorna i stan, man är allt värd ett par nya skor när man haft så mycket att göra så länge! Jag hann även med en tre mig lunch på Asiens Pärla tillsammans med U, underbart! Imorgon bär det av mot Skåne igen, sammanfattar vistelsen här som mycket bra! Linda

Av Linda - 13 maj 2012 19:30

Nä det blev inte att vila idag. Men å andra sidan vem trodde att jag skulle klara av det. Jag är inte direkt känd för att vila eller ta det lugnt. Hela förmiddagen pluggade vi på stadsbiblioteket. När jag satt där med utsikt över Grand Hotell och Gavleån fick jag sms:et. Frågan om en lunch idag! Så det blev en lite längre lunch med U idag också. Mycket trevligt! Så tack för trevligt sällskap och hjälp med de frågor jag hade! Kram L

Av Linda - 13 maj 2012 07:15

Idag är det sista rycket i för morgondagens tenta. Jag börjar redan bli nervös. Jag vet redan nu att det kommer bli väldigt jobbigt. Frågan är nu om man ska plugga idag eller ta det lugnt? Vila sig i form?! //Linda

Av Linda - 13 maj 2012 01:30

Efter att ha plugga hela dagen på skola. Bestämde vi oss för att ta en promenad i stan för att friska upp både kroppen och knoppen. När vi gick där på gatorna insåg vi att det var något speciellt idag. Det var fullt med raggarbilar, glada människor och musik överallt! Vi bestämde oss därför att gå hem och fräscha till oss lite för att sen göra en helkväll på stan tillsammans med dessa härliga människor. Sagt och gjort, så stod vi där sen mitt i allt och såg den ena bilen glida för bi efter den andra. Betydligt senare än planerat kom vi hem. Trötta men glada! Trotts att man är mitt i en tentahelg måste man få roa sig! Sov gott!Linda

Av Linda - 11 maj 2012 20:30

Pust och stön men nu är den första äntligen över! Jag tror och hoppas det gick vägen. Men man kan ju aldrig vara säker. Idag var det affärsredovisningen som skulle skrivas. Jag gillar ekonomi det är riktigt roligt. Vilket kan vara en fördel med tanke på höstens planer. Efter tentan blev det en sen lunch tillsammans med U. Jisses vad han har varit saknad, både hans sällskap och de diskussioner som vi hade. Så tack underbara för några trevliga timmar :). Nu tar vi och börjar plugga till nästa tenta. Trevlig kväll och helg på er! Linda

Av Linda - 10 maj 2012 21:15

Idag har jag äntligen rest tillbaka till Norrland, ja iaf till den sydliga delen. Som jag har längtat och saknat denna stad. När jag gick av tåget kände jag direkt ett lugn i mig och runt mig som jag saknat och inte känt på länge. Det kändes som om jag kommit hem efter en allt för lång bortavistelse. Det blir inte mycket roande när jag är här uppe eftersom jag har två tentor som skall göras. Den ena är svår, tur att jag har den först på måndag, då har jag några dagar till på mig att läsa och göra några övningar! Det kan behövas :S.Imorgon är det dags för första, hoppas det går bra. Men tyvärr känns det som alltid att man skulle behövt "bara en vecka till". Men så är det inte utan imorgon är det upp till bevis! Trevlig kväll alla! //Linda

Ovido - Quiz & Flashcards