Alla inlägg under juli 2010

Av Linda - 28 juli 2010 12:12

Hört i en reklam: Men hjälp av vårt vetenskapliga test... kan du hitta kärleken


Om det finns tester som som är vetenskaplig, betyder det att kärleken på något vis också är det? Och om man kan beskriva kärlek med hjälp av vetenskap, tar detta då inte bort lite av magi?

Kärlek är ju allt anat än vetenskapligt och logiskt... Den slår ju till när man minst anar det, var man minst anar det...


Jag tror på vetenskap, alt ska bevisas innan jag tror på det.. Men kärleken? Den skall ju inte gå att förklara... Den skall vara magisk, och omöjlig att förklara... Naivt ja kanske..



Kram L


Av Linda - 9 juli 2010 13:53

Äntligen sover båda hundar och lillkatten, nu kan jag äntligen börja läsa dagens bok. Handlar idag om effektivt projektarbete. Ska läsa klar den idag så jag kan börja på nästa imorgon, sen är det till att skriva arbetet.
Men det tänkte jag göra på måndag, nere på bibloteket. Får nog mest ro där.
Lill Elvis vaknade sent idag (klockan 6) så känner mig piggare än på flera dagar. Så idag skall det bli mycket gjort med skolarbetet. Kanske hinner jag även med lite juridik. Håller på med ett spännande område, bostadrätter :).
Har funderat lite på att skaffa en katt till, så Elvis får sällskap i Gävle till hösten. Men å andra sidan räcker det kanske med en. Ska diskutera detta vidare med min kattexpert, hon vet jag har ingen koll.

Ska åka till stranden med Viggo och Nalle ikväll tänkte jag, Nallebus gilar at plaska i vattnet och Viggo gräver fallgropar på stranden. Jo det är riktiga fallgropar, inga små hål här inte. Min egen lilla grävmaskin :).
Ska hinna med att tvätta bilen idag också så jag kan fota den, sen förhoppningsvis blir den såld i helgen :).
Dags att ta tag i dagens sysslor!
Ta det lugnt i fredagsvimmlet!

Kram L

Av Linda - 3 juli 2010 16:45

I natt var jag och hämtade mamma från en fest. När jag kom hem ville lillkisen inte sova längre. Då var det bus som gällde en stund. Nä jag sen blev väckt klockan 8 imorse, vad det mys och lite bus som gällde. Sen bar det av mot marknaden, men jisses vad varm det var där. Vågar man säga att dem hade otur med vädret nu när solen skiner? Det var för varmt, rengar det inte så  är det för varmt... Men passade ändå på att köpa ett skärp, attans fint om jag får säga det själv, får lägga in en bild :).

Sen har vi inte gjort mycket mer, legat i skuggan med hundarna och lilla katten. Det går så bra med dem nu, Viggo är lite på kisen men har nog kommit på ett det är lite pappainstinkter som kommer fram. Han skall samla ihop alla små, det är likadant med kaninen. Men efter ett tag så är han lugn och de ligger bredvid varandra och filosoferar. Nalle däremot luktar lite sen går han och lägger sig. Matten lillkille är allt bra duktig :).
Nu när djuren är helt slut passar jag på att kolla lite fotboll, Argentina mot Tyskland. Vem vinenr och vem försvinner? Oavsett vilket så kommer en av mina guldfavoriter vara borta, men å andra sidan är en kvar också :).
Efter matchen bär det av mot stranden med hundarna, Nalle tycker det är så att plaska i vattnet. Viggo tycker också om det men han spriger mest för sig själv :).
Nä nu är det dags för andra halvlek.
Nästa gång skall det inte dröja så länge inna jag uppdaterar.

Simma lugnt i sommarvärmen!
Kram L

Ovido - Quiz & Flashcards