Alla inlägg under februari 2011

Av Linda - 3 februari 2011 20:56

Idag har jag haft föreläsning nummer fem och sex för denna veckan, bara två kvar sen är det helg :). Den är fylld av studier, fick äntligen mina böcer till förmelingskursen. SKa bli skönt att byta de tunga juridikböckerna, som jag doppat näsan i dem senaste veckorna, mot något lite mer lättläst :). Inte för att jag inte tycker att juridik är roligt, för det är de verkligen, men det kan vara skönt med lite omväxling.

Jag har fått mycket annat gjort idag, trottsa att det varit fulldag med föreläsningar. Jag fick svar på lite frågor angående examen på annan skola, vad som krävs och om det överhuvudtaget var möjligt. Positiva besked där :). Ser ut som om det kan bli Halmstad till hösten. Fattas bara att prata med dem och se vad sm finns tillgängligt, och vad som skall kompelteras.

Jag fick också tummen ur när det gäller min PM-redovisning om släpat ett tag nu. Bokade en tid, dock blev den redan imorgon. Vilket kanske inte var så genomtänkt nu när jag sitter här och försöker lära mig en muntlig presentation, men huvudettungt och ögonen som slirar. Men ack ack det skall gå det med. Hoppas jag :).

Tyvärr har jag inte mycket mer att berätta, en students liv är inte alltid så underhållande. Tur är väl det fr hur tusan skulle jag annars hinna med allt plugg om jag dessutom skulle hitta på massa knasigheter.

Jag tror att Lill-Elvis längtar hem till Skåne. Tror han saknar Viggo. Han är nog lite ensam här uppe, när jag är i skolan. Och den tiden då jag tyckt befinna mig i ett annat univerum. Men jag hoppas att han komer över det och blir lite lugn igen. Inte för att han är överdrivet vild av sig, men han känns annorlunda än mot förut.

Pratade med pappa idag om att kanske skaffa en liten kille till, så att de kan hålla varande sällskap. Pappa tyckte att det verkade som en bra idé. Men jag är lite tveksam, dels för att jag ska (så fort framtida arbete och boende tillåter) skaffa hund. Och det känns lite mycket att ha två katter och en hund i lägenhet. Men vi får se, det är ju snart dags att flytta hem till Skåne igen, och vem vet pappa kanske inte slöpper iväg Elvis igen :). Han är ju trots allt allas lilla ögonsten ;).

Det är inte bara kissen som längtar hem, när helgen närmar sig kommer längtan som ett brev på posten. Men det är ite så farligt i veckorna, kan ju bero på att jag är i skolan jämnt där det är fullt med folk. Det blir inte så mycket ensam tid längre, vilket är skönt. Men det är ju inte mer än åtta veckor kvar tills vi skall komma hem en sväng :). Sätter man det i jämförelse så är ju ite åtta veckor jättelång tid. Om 18 veckor är det ju trots allt sommar, och sista tentan är skriven. Så vad är då åtta veckor. Ja, rätt gissat, jag försöker intala mig själv.

Jag tycker egentligen att åtta veckor är en evighet. Men de där 18 känns skrämande korta :S.

Nä nu tänkte jag läsa igenom PM-arbetet engång till sen göra tidig kväll och gå och lägga mig. Man vill ju vara pigg och vaken i huvudet så man kan göra sitt bästa på presentationen.

Kram på er alla!

L

Ovido - Quiz & Flashcards