Alla inlägg den 21 februari 2009

Av Linda - 21 februari 2009 18:46

En riktigt trevlig fika blev det med Malin nu i eftermiddag. Vi satt ett par timmar på Väla och pratade och drack kaffe. Te för min del, är inte riktigt så vuxen så jag dricker kaffe än. Frågan är om jag någonsin blir det, och blir man lite mer vuxen om man dricker kaffe?! Det kan ju omöjligt hänga på kaffedrickande? Men iaf vi satt där och pratade om hennes underbara barn, och om mina plander för våren, och för livet. Jag insåg att jag saknar barn. Jag vill inte ha egna barn,inte just nu. Men jag har alltid varit omringad av barn, det har alltid funnit barn i min omgivning. Men nu finns det inga. Och det är lite tomt. Tur att Mailn och hennes pojkar flyttar ner snart :). DÅ kan jag börja leka igen. Jag har saknat småkillarna.


När vi gick en sväg bland allt folk, kände jag mig blek. Malin ser riktigt bra ut, och som folk, inte bara män, stirrade. Eller ja det var männen som stirrade, damerna sneglande mest lite försynt. Men alla tittade. Jag tror inte ens att hon märkte det. Och för en stund ville jag vara någon annan, henne. Jag brukar inte vilja vara det, vill oftast vara mig själv. Men jag ville också få blickarna. Men jag kände mig bra blekare än vanligt, nästan osynlig.

Fast att jag tyckte innan jag körde att jag såg bra ut (för attvara jag) så försvann det när jag gick där. Men nä vi satt och fikade fick jag känslan av det satt flera personer och kollade och skrattade. Åt henne. Visst att hon kanske har lite för mycket brunkräm, och kanske lite för blonderat hår. Men man skrattar väl inte åt något?! Det är elakt. Men men jag kan ju ha missuppfattat alltsammans. Men jag vill inte längre vara något annan, bara mig själv. Visst finns det saker jag vill ändra i mitt liv, men det är ju alltihop sånt som faktiskt går att ändra på. Mitt utseende, vill jag inte ändra på, det skulle ju inte vara jag då.


Men nu är det lördag kväll. Planerna är att först äta tacos med familjen och sen plugga lite matte, det gäller at vara förberedd på måndag. Kalla mig pluggis, det gör inte mig något. Jag gilar det ju, att lära mig!!

Kram L

Ovido - Quiz & Flashcards