Alla inlägg under december 2011

Av Linda - 30 december 2011 10:35

Ibland blir ett liter projekt mycket större än vad man tänkt från början. I förrgår var vi på IKEA och köpte nya garderober till det ena sovrummet och till kontoret. När vi dragit ut de som stod inne på kontoret se vi att förra ägaren inte lagt matta över hela golvet utan endast till kanten på garderoben. Det var inte mycket mer att göra än att åka och köpa nytt golv och färg till väggarna, för målat bakom hade dem inte heller. Så idag blir det till att lägga klart golvet, måla väggarna och skruva ihop garderoben till sovrummet. En massa som ska hinnas med. Jag måste även hinna med att åka och köpa ett par nya skor till dansen imorgon kväll :). Jag undrar vart man kan hitta ett par snygga ballerinaskor? Kram Linda

Av Linda - 16 december 2011 21:53

Har haft en ledig dag idag, om mna inte räknar pluggandet så klart. Hann med lite sånt idag också. Gjort klart hela avsnittet om bostadsrätter, känns skönt eftersom det tagit lite längre tid än jag planerade. Så skönt skönt!


Under förmiddagen var jag ute med hundarna på långpromenad, kallt och regningt var det. Nu äntligen börjar det bli möss-väder. Får plocka fram mössan från lådorna från Gävle   !


Ikväll händer inget speciellt, sitter i soffan och lyssnar på musik, kollar film och spelar spindelharpan. Det gäller att göra så mycket som möjligt när man är hemma och är ledig. Men imorgon kväll smäller det, äntligen dags för utgång!

Dt blir en sväng till Dammstorpsgård och dansa till Wizex. Ett smakprov på morgondagens dans!


Kram L








Av Linda - 15 december 2011 21:04

Ojojoj vad jag är dålig på att uppdatera här, skäms   .

Det händer inte så mycket just nu. Pluggar och jobbar det är vad jag gör.

Det är riktigt roligt och välsigt jobbigt på jobb. Vem kan tro att det är så jobbigt att se efter sjätte till nionde klassare?! Helt slut när jag kommer hem, men då är det dags att ta upp böckerna för att ta tag i studierna. Tentorna ska klaras av i januari, eller mars. Jag har fått uppskrivning och uppkörning till taxi i januari också, det måste hinnas med det också!!! Mer att läsa, det blir lite mycket och lite snurrigt i huvudet emellanåt  . Men snart är det över förhoppningsvis. Eller....?


Dagen idaghar jag spenderat med datorn som sällskap, dock inte mycket studier om ärligheten skall fram... Kollat på Youtube mest hela dagen. Min nya favorit bland våra komiker, Kristoffer Appelquist. Jisses vad jag har skrattat    !!


Kram L

Ovido - Quiz & Flashcards