Alla inlägg under februari 2010

Av Linda - 25 februari 2010 20:17

Denna vecka är syster här hos mig, och det är bra! Annars hade jag nog åkt hem till Skåne på direkten. Längtar hem till alla, men syster hjälper massor! Men snart är det dags för henna att åka hem, kan man låsa fast henne i lägenheten tro? Bara i ett par veckor tills jag ska åka hem nästa gång. Som för övrigt inte är allt för långt bort! Har tappat lite av motivationen till studierna. Kan ha något med den uppgift som vi ska lämna in, och redovisa framför klassen. JAG HATAR DET!!! Jag klarar inte av det, jag blir alldeles darrig och det blir svart framför ögonen. Vet inte vad jag säger eller gör. Kul att göra det inför alla i gruppen. Tycker inte om att göra bort mig, eller göra fel. Missperfect!

Men det är bara att göra det! Har funderat på många olika alternativ för att slippa, men inget verkar vara speciellt bra! Och sen kan man inte svika min lilla grupp, även om det säkert hade gått bättre utan mig!


Kram L

Av Linda - 14 februari 2010 18:04

Idag har det varit ett fantastiska väder, solen har varit uppe hela dagen och det har inte varit så kanlt, det smällter till och med lite! Har passat på att ta en promenad, och hämtade min tåg biljett inför imorgon! Det blir ju lite tajt med tiden mellan föreläsningen och det att tåget avgår. Men nu är det bara att hoppa på och hoppas att det inte är några förseningar! Men det brukar det inte vara, så peppar peppar...


Allting är packat och klart, vilket förvånar nog mest mig själv, brukar ju kunna få in det i sista minuten. Så en förbättring där får jag lov att säga!


Ikväll blir det Morden i Midsomer och pannkakor! Börjar få in snittsen på dessa godingar! Pannkakor med kanel i !


Men det är väl dags att laga lite mat nu!


Kram L

Av Linda - 13 februari 2010 21:37

Så var kvällens melodifestivalprogram slut! Och visst fick vi rätt bidrag till finalen! Dessa två män (kan man kalla Erik man?!) var rysligt bra och förtjänade sina platser. Men vad hände med Highlights, var det någon som glömde rösta? Jag tyckte dem vad bra!!!

Nu återståd bara skidskytte sen är det dags att sova! Måste ju vara utsövt tills imorgon natt då det är konståkning! Detta är ju nackdelen med att OS går på andra sidan klotet, nattsömnen blir lite rubbad! Men det är spännande! Håll tummarna för våra svenska hopp i skyttet ikväll!


Idag har jag pluggat som bara den, har snart sammanfattat en bok, så slipper man läsa hela inför tentan! Och så slipper jag ju ta med den hem på måndag, det räcker så väl med de andra böckerna!


Kram L


Av Linda - 12 februari 2010 16:49

Idag var det då dags att äntligt få tillbaka tentan, juridik!

Var riktigt nervös innan, skakade i kroppen, kunde knappt skriva min signatur. Den där blir svårtläst, blev lärarens komentar med ett jättesmile på läpparna ( han är extremt fin  när han gör det). På darriga ben gick jag tillbaka till min plats, och tänkte att nä jag kollar när jag kommer hem, för skulle jag inte klara den skulle jag bli väldigt besviken efter alla de timmar jag laggt ner. Men tillsist tittade jag iaf. Och jag hade klarat den, fick till och med ett C. Och det är bra när man var så säker på en omtenta att denna redan är bokad. Lyckan fick hea mig att skaka, emn jisses vad glad jag blev! Nu är det över, dags att ta nästa och hoppas att den går lika bra!


Kram L

Av Linda - 10 februari 2010 17:34

Idag har det varit en fantastisk dag i skolan!

Maklardagen!

Föruitom, alla prennor, energidricka, nyckelringar, papper och kataloger så är vi många skratt och många handslag rikare. Dagar som denna är viktig för att få kontakt med branchen, få träffa de som faktiskt arbetar varje dag med det som vi än så länge bara går och drömmer om att få göra. Även om det i dagsläget känns som om praktik och jobb framför allt ligger väldigt långt bort i tiden, så är det bra att få vara där och titta, prata och se hur allt går till. Så att man när de "verkliga" livet senare drar igår verkilgen vet hur det går till. Ja iaf när det gäller våran mäklardag. Ifrån skolan idag gick jag med mer motivation än jag haft på länge, mer tror på framtiden än någonsin! Nu kör vi på det här med mäklare! Nu får det brista eller bära, nu satsar jag helhjärtat på att göra det!


Snart ska jag åka hem ochså! På måndag kväll :D. Längtar som attan, men snart snart är det dags!


Kram L

Av Linda - 7 februari 2010 16:15

  

Lovat att lägga ut en bild på hur det ser ut här, emn snön och så! Så alla, så här ser det ut utanför mitt fösnter.

Idag är det söndag, lite ångest på grund av att jag inte kommit igång ordentligt med pluugandet, saknar fortfarande mina böcker! Hoppas på att de kommer måndag eller tisdag!

Ikävll är det höjdpunkten på veckan, Morden i Midsomer! Behöver jag säga att jag blivit beroende?! Men ni som känner mig vet ju att jag blir det lite då och då!

Ska man till och med slå till med lite vin till kvällens mordgåta?


Kram L

Av Linda - 4 februari 2010 20:38

  

       Har jag gått och blivit beroende tro??? Kan inte få nog av denna klubba!!

Av Linda - 4 februari 2010 16:21

Mina två pojkar! Viggo och Nalle. Dem leker i det som kändes som snö, men som visar sig knappt vara värd att kalla snö! När jag kommer hem ska det bli fler bilder, förhoppningsvis med lite mer snö! Viggo blir väldigt fin på bilder med snö, dvs så länge Nalle inte har bitit i honom och han ser ut som en halvdränkt stackare!

  

Ovido - Quiz & Flashcards