Alla inlägg under augusti 2012

Av Linda - 27 augusti 2012 21:54

Igår var jag och fikade med herr H, det var väldigt trevligt. Vi har så mycket gemensamt. Dans och dansmusik. Vi pratade om det i timmar. Och vi diskuterade att åka och dansa på fredag. Så en givande dejt (om man ska kalla det så) var det.
Idag kom dejt nummer två på lika många dagar. En herr N var det idag. Mycket trevlig fika idag också. Inte bra för viktkurvan dock. Jag var lite nervös innan det måste jag medge. Men det försvann fort och det som skulle vara en fika som jag trodde skulle ta kanske Max två timmar slutade med att vi satt fem timmar och vi hade hela tiden något att säga.
När han pratade kunde jag inte sluta titta på honom, hans mun, hans näsa, hans ögon. Allt väldigt fint vars för sig och kombinerat till ett ansikte som jag inte fick nog av att se på.
Imorgon ska jag hem till Carro och fixa till naglarna så de blir fina, tröga jag bet av alla under en fotbollsmatch. Måste jobba på att bli bättre på att hantera min nervositet... Kanske blir det till att färga håret också, inte bestämt än.. Men blir det så blir det nog något med lite rött i. Vi får se :).
Nu kryper jag ner och hoppas somna fort idag.
Puss på er alla!
//L

Av Linda - 22 augusti 2012 23:10

Hej hopp...
Har haft en bra dag idag. Fikat med vännen B, det fick bli en kladdkaka ;).
Jag har gjort så mycket mer, det brukar bli många timmar när vi fikar. Många trevliga timmar.
Vi var på dans igår, Zekez stod för musiken. Otroligt bra, synd att dem ska lägga ner. Hade gärna sett dem fler gånger. Men kul att man iaf fick dansa till dem en gång.
Jag har också planerat lite på höstens dansschema.. Det är inte långt borta nu, nästa spelning med BlackJack. *längtar*.
Nä ny får jag nog allt ta och lägga mig, så Elwis blir nöjd...

//Linda

Av Linda - 20 augusti 2012 09:40

Idag är det bara två veckor kvar av sommarlovet, för min del. De fina elever som jag hade förra terminen börjar sina gymnasiet idag, önskar dem alla lycka till!
Nu när jag vet att jag har något att göra till hösten känns det som att jag kan njuta av den ledighet som är kvar på ett helt annat sätt. Jag tar mer vara på den :).
Igår kväll (läs inatt) beställde jag kurslitteraturen till första kursen, jag hade glömt hur dyrt det var med böckerna. Men det får de vara värt.
Jag hoppas böckerna kommer redan denna veckan, att dem skickar den rekordsnabb, då hinner jag börja läsa igenom dem innan skolan drar igång. Jag tror nämligen att det är nollning första veckan också, då blir det tufft att både hinna plugga och ha en jäkla massa skoj. Därför är det bra med ett litet försprång.

Idag har jag några projekt på gång, ska köpa ny kalender, skicka in till CSN och anmäla mig till introduktionsdagen. Detta tar Max en timme, resten av tiden ska jag lämna oplanerad. Kanske blir det en tur med kameran till berget.
Jag vet iaf att jag ska gå en sväng med mina nya stavar ikväll. Inte ens promenderna känna tunga idag dem ska tvärtom bli riktigt sköna. Ja just det ska ju skriva ett nytt schema för träningen också. Denna vecka kör vi ordentligt med både träning och skippa socker.
Nä nu ska jag åka till Väla med lillebror.

Kram Linda

Av Linda - 20 augusti 2012 09:40

Idag är det bara två veckor kvar av sommarlovet, för min del. De fina elever som jag hade förra terminen börjar sina gymnasiet idag, önskar dem alla lycka till!
Nu när jag vet att jag har något att göra till hösten känns det som att jag kan njuta av den ledighet som är kvar på ett helt annat sätt. Jag tar mer vara på den :).
Igår kväll (läs inatt) beställde jag kurslitteraturen till första kursen, jag hade glömt hur dyrt det var med böckerna. Men det får de vara värt.
Jag hoppas böckerna kommer redan denna veckan, att dem skickar den rekordsnabb, då hinner jag börja läsa igenom dem innan skolan drar igång. Jag tror nämligen att det är nollning första veckan också, då blir det tufft att både hinna plugga och ha en jäkla massa skoj. Därför är det bra med ett litet försprång.

Idag har jag några projekt på gång, ska köpa ny kalender, skicka in till CSN och anmäla mig till introduktionsdagen. Detta tar Max en timme, resten av tiden ska jag lämna oplanerad. Kanske blir det en tur med kameran till berget.
Jag vet iaf att jag ska gå en sväng med mina nya stavar ikväll. Inte ens promenderna känna tunga idag dem ska tvärtom bli riktigt sköna. Ja just det ska ju skriva ett nytt schema för träningen också. Denna vecka kör vi ordentligt med både träning och skippa socker.
Nä nu ska jag åka till Väla med lillebror.

Kram Linda

Av Linda - 17 augusti 2012 16:28

Det finns inte mycket att säga mer ön Jaaaaaa, jag kom in!!!
Nu känns allt bra igen!

Av Linda - 17 augusti 2012 16:27

Det finns inte mycket att säga mer ön Jaaaaaa, jag kom in!!!
Nu känns allt bra igen!

Av Linda - 16 augusti 2012 17:22

Usch idag är det tungt.... Jag har inte kommit ut idag på någon runda. På schemat står det Kullaberg... Men dit har jag inte kommit. Men jag har lovat mig själv att jag åtminstone ska gå en sväng ikväll.

Annars har det gått bar i veckan.

Men idag är jag fruktansvärt trött. Man ka tydligen bli det när man slutar äta socker. Men imorgon är jag  på banan igen.

Jag har hittat ett bra program att följa för att klara ett av mina mål, att springa (eller åtminstone ta mig runt) ett fem kilometers lopp till våren. Tror att jag ska ge det ett försök.

Jag måste ha flera mål än endast bli av med kilon för att känna mig inspirerad.

Jag fick också ett utmärkt tips idag om att man skulle klistra upp sina mål och resultat i bilder. Vad är det jag vill uppnå för mål och vad vill jag uppnå efter att jag nått målet?

Jag ska ta mig en funderare och sedan göra min inspirationstaval...


Nä om man nu skulle ta och leta upp en bra dans till helgen och försöka boka upp något sånt skoj.

Kram L

Av Linda - 15 augusti 2012 17:30

Tjoo vad det går!

Ikväll har vi (Emma och jag) varit på tisdagsdans, det har vi iofs varit varje tisdag hela sommaren. Det har varit mycket bra band varje gång. Sannex var där förra veckan och dem var hur bra som helst (som vanligt).


Men igår var det Willez tur. Detta unga skånska band. Jag har varit och dansat till dem flera gånger nu, och dem är verkligen lika bra varje gång. Jag tror dock att detta var en av de trevligaste dansera när de var där. Detta mest eftersom det var speciella dansare där, nästan alla mina favoriter var där.

Så det blev mycket dans :). Så tack alla inblandade, dansare och band.


Nu är det dags att se insidan av ögonlocken ett par timmar innan vi sparkar igång en ny dag.


Kram L

Ovido - Quiz & Flashcards