Alla inlägg under januari 2010

Av Linda - 29 januari 2010 15:18

Om inte jag har världens bästa familjs så vet jag inte vem som skulle ha det!

Idag när jag öppnade brevlådan, fanns där en tjockt kuvert, vem kunde detta vara från? När jag kom hem öppnade jag och fick se en påse med marianne och pengar till mjölk (är man kalv så är man). Eftersom studiemedlet inte kommit än, börjar det bli lite tunnt. Vad skulle man göra utan sin underbara familj?

Tack mamma,pappa, emma och jonas!! Ni är bäst!

Puss på er!


Kram L

Av Linda - 28 januari 2010 21:05

Idag har jag då äntligten kommit igång med läsandet i den nya kursen. Det är alltid lika kul med nya kurser, men denna gången har det varit så mycket runt om att det tagit bort lite av motivationen. Men så nu äntligen tog jag tag i det hela. JHar tagit mig igenom den första boken nu, och jisses vad kul det var. Entreprenadrätt :). Kan detta bli min grej kanske?? Fastighetsrätt, här kommer jag.

Annars är allt annat bara jobbigt. Det snöar, och det snör, nu får det vara nog. Csn kommer inte igång med studiemedel, eller är det skolan som inte får iväg registreringen? Ja det beror ju på vem man pratar med.

Och ovan på allt detta, har hemlängtan slagit mig hårt i magen så jag tappat luften. Saknar Viggo och Nalle. Givetvis saknar jag alla andra också. Men dem är extremt. Alla andra kan jag ju prata med, men det är ju lite svårt med hundarna. Nu känns det som det gjorde i början av hösttreminen, då det kändes som om jagg var på helt fel plats. Men det är väl en del av livet, när man väljer att flytta 70 mil från hemmet.

Men jag vet att det inte är så långt kvar tills jag ska åka hem, två och en halv vecka! Nedräkningen har börjat!.

Nä ska väl sätta mig lite till med pluggningen och sen hålla kväll.


Kram L

Av Linda - 18 januari 2010 21:34

Idag är det tisdag, och tentan närmar sig med storm steg. Jag känne rmig nervös, för detta är svårt. Men jag ska gå dit och göra mitt bästa, och se hur långt det räcker. Vad har annars hänt idag? Har varit i skolan heöa dagen, och pluggat, Förvaltningsrätt handlade dagens föreläsning om. Vi hade en ny föreläsare, En kvinnlig första vi haft på hela tiden. Hon var väldigt bra, pratade väldigt tydligt och långsamt gick hon igenom de nya sakerna. Men bra förklaringar.

Imorgon börjar handbollen också, ett måste! Nu ska vi alla heja fram våra svenska grabbar! Jag lär sitta bänkad!

Nu kör vi i tempot Fullt ös medvetslös genom nattens plugg!

Kram L

Av Linda - 17 januari 2010 15:21

Nu är jag äntligten klar med dagens städning, hela lägenheten är städad och fin! Det lilla jag haft till julen är också borta nu, stjärnorna utbytta till lampor. Och visst är det lite sorgligt, nu är det ett helt år kvar tills nästa gång.

Nu har det slutat snöa också. Det kom inte så mycket idag.


Nä nu är det väl dags att äta lite middag, och sen plugga några timmar innan det är dags att lösa kvällens mordgåta ifrån Midsomer!


Kram L

Av Linda - 17 januari 2010 12:03

Snö, snö, snö... Får dem aldrig nog här uppe?!

Idag snöar det igen, som om det inte räcker med den dryga halvmetern som redan ligger. Har letat intensivt efter en stoppknapp, men kan inte hitta någon. Inte har man någon nytta med snön heller, eftersom man inte har någon pulka eller någon att åka med för den delen. Här uppe ska man vara så strikt hela tiden. Man gör inget som anses som barnsligt, men ack vad man går misste om mycket. PULKA REGERAR!


Första helgen tillbaka har annars varit lite kämpig, svårt att vänja tillbaka sig vid att inte ha folk runt om en hela tiden. Har pluggat en del (drar ju ihop sin mot tenta) och spelat lite sims. Har även kollat en del på Morden i Midsomer, min nya favorit. HAr haft förutfattade meningar om denna innan, trodde den var riktigt dålig och lite seg att titta på, men det visade sig vara fel. Jag tycker den är väldigt bra och nu ser jag alla avsnitt som vissta på tv.

Men nu är det äntligt snart måndag och föreläsningen lockar intresser, förvaltningsrätt. Fast avsnittet vi har just nu, fastighetsrätt, det är det mest intressanta vi haft än. Tur är väl det, eftersom det är det som ska ligga oss nära hjärtat   .


Har fortfarande inte hört något om hur det blir med vårterminen, men hoppas på att det löser sig. Men skulle det inte göra det så är jag beredd på att packa ihop oich flytta hem. Kan ju ge det en ny chans till hösten om ingen annat. Men om jag inte kan fortsätta nu, så tror jsg inte att jag kommer bli mäklare, eftersom intagningen är så pass hör i Malmö. Men om jag får fortsätta då sk ajag bli mäklare, ska iunte tveka mer, nu har jag bestämt mig. Man kanske inte måste veta varför man vill bli just mäklare, det kan ju vara rätt för det.


Kram L

Av Linda - 10 januari 2010 11:02

Vaknade i morse med tanken att idag var är det sista dagen i Skåne på ett tag, dags att återvända till Gävle. Och den jobbiga känslan om att allt är kört kom tillbaka, hoppas allt löser sig med skolan. Men det är väl lika bra att ställa in sig på det värsta.

Helt plötsling är det så mycket jag vill hinna med, men jag vet inte vad jag ska göra, vill göra allt men det vet jag att tiden inte räcker till för att hinna med. Säå det blir väl att göra inget. Ska köpa nya blad till almenackan, kan ju vara bra att ha nu när skolan drar igång igen.

Men nu ska ´jag se till att det händer något kul idag!

See you!

Kram L

Av Linda - 9 januari 2010 16:45

Fullt ös, medvetslös!

Idag har jag varit i backarna vid Kullaberg och åkt pulka tillsammans med två vänner! Galet vad kul det är, och man blir aldrig för gamal för det! I den stora backen var det fullt med barn och deras föräldrar, så vi hittade en lite mindra backe, men tro nu inte att den var mildare för att den var lägre, någon hade byggt hopp och så i den så det var rena puckelpisten! Galet men kul!!!

Nu är man hemma igen om försöker få upp kroppens temperatur, ikväll blir det först lite kalas hos kusinen, sen blir det After pulk hos Bella!

Kram L

Av Linda - 8 januari 2010 21:00

Halloj alla!

Idag har jag varit i stan och fikat med Bella! Det är alltid lika trevligt att träffa henne, vi har pratat massa gamalt, nytt och framtiden. En fråga har jag dock, när blev vi så vuxna?! När hände det?! Det känns som om det var igår som vi gick på gymnasiet och var hur förvirrade som helst och hade ingen aning om vad vi skulle göra med våra liv. När förändrades det? Nu är det inte längre två tonåringar som sitter och fantiserar, vi är vuxna. Och det är skönt, kul och väldigt spännande att vara vuxen (vi har ju trotts allt inte varit det så länge). Men på ett annat sätt är det också lite skrämande, för vart tog all tid vägen? Nu har vi ju verkligen chansen att göra allt det där som vi en gång (för länge sedan) bara kunde fantisera om. Nu kan vi göra det! Det ska ju  tilläggas att allt inte blivit som vi tänkt, men på något sätt har det väl löst sig bra iaf. Men det är väl så livet ska vara, fullt av överraskningar!


Kram L  

Ovido - Quiz & Flashcards