Alla inlägg under oktober 2009

Av Linda - 19 oktober 2009 17:35

Är så trött, i huvudet, i kroppen , i varje liten vrå där man kan va trött. Har varit i skolan hela dagen och pluggat, och nu försöker jag hitta lite motovation att sätta mig ett par timmar till, men den är som bort blåst. Sen dess att denna kursen började har jag inte gjort mycket annat än pluggat. Men jag fattar inte, en och en halv vecka från tentan och jag fattar inte. Det är ju nu man ska börja tentaplugga, gräva djupare efter mer förståelse, men jag fattar inte. Paniken och ångesten har redan börjat smyga sig in i kroppen. Men jag är inte ensam, det är väldigt många som inte förstår. Men det hjälper ju knappast, jag förstår inte mer för det. Och många skyller på läraren, visst han är kanske inte den bästa, men han försöker nog lika mycket som vi, kan ju inte vara lätt att stå där onför 100 personer och försöka få alla att förstå.

Jag fattar inte, vad är det för fel på mig???

Kanske har jag gett mig in på något som jag faktiskt inte redar ut!?


Kram L

Av Linda - 16 oktober 2009 13:33

Jag har precis kommit hem från skolan, en låååång föreläsning var det idag. Den känder åtminstone som väldigt lång... Snart är det dags för tenta igen. 12 dagar kvar och av alla 120 är det 115 som inte fattar någonting. Kursen är flummig, ocg väldigt svår.

Igår var det höstfest på Heartan. Förfesten var hos Jossan, väligt trevligt. Och som vanligt var det förfesten som var trevligast :D. 13 tjejer, med mycket prat i kroppen, i en lägenhet. Vi hade väldig trevligt :D.

Nu är det helg igen, helgerna i Gävle går bättre och bättre, vi är några stycken som tycker likadant om helgerna. Så imorgon ska vi på bio tillsammans. Annars blir det bara plugg i helgen!


Och på onsdag, då ska jag äntligen åka hem igen!!!


Nä nu blir det sängen ett litet slag innan jag tar tag i produktkalkyleringen...

KramL

Av Linda - 13 oktober 2009 11:44

Sent igår kväll kom då den första snön...

Årets första snö, tyvärr blev den inte liggande. Men lika fantastisk är det att se den falla. Känna den stillhet som världen verkar bli uppslukad av. Allt blir så tyst och så stilla, eller är det bara jag och mitt inre som hittar lugnet för en stund? När jag stod där i fönstret och tittade ut, kände jag för första gången på länge, mig väldigt avslappnad och hela jag verkade finna lite ro. Det är fortfarande magiskt när den faller. 

Kram L

Av Linda - 11 oktober 2009 21:53

Vill inte öppna mina ögon

Vill inte vakna

Vill inte känna saknaden

Vill inte se din tomma plats

Vill inte inse att du är borta

Vill inte fälla tårar

Älskling kom tillbaka

Ligg här bredvid när jag vaknar

Älskling var är du?

Jag saknar dig, kom tillbaka

Lämna mig inte här, inte så här.

Av Linda - 11 oktober 2009 21:45

Jag tror fortfarande på kärlek

Trots att mitt hjärta brustit

Trots att min själ blöder

Trots det vet jag att det finns

kärlek i vår värld

Jag har hört många ord

som träffat mitt hjärta som hårda slag

Många är ni som sårat mig

Krossat mitt hjärta, tryckt ner mig

Men jag kommer aldrig tappa min tro

Jag vet att det finns kärlek i vår värld

En dag kommer den träffa mig också

Av Linda - 10 oktober 2009 11:11

Lördag förmiddag och jag har redan hunnit plugga några timmar, så stolt över mig själv. Idag är det budget som står på planeringen, resultat, likviditet och balans. Håller på med en uppgift om en Tennisshop. Spännande :D.

Igår var jag på bio med tre tjejer från skolan, Äntiligen midsommar blev det, en rolig film som säkert stämmer med många midsommrar, kanske lite överdrivet men ändå.

Idag är det bara två veckor kvar tills min syster kommer upp och hälsar på mig, längtar som en tok. Saknar henne och restan av familjen så det gör ont. Om fyra veckor ska jag åka hem till mina prinsar, LillViggo som fortfarande är min pojk. Och Nallan som är min "lilla" valp. Han bara växer och växer. Han väger nu närmre 70 kilo. Och han har ändrat färg, han har gått fån den fina Sa: Bernards färget till nästan svart uppe på ryggen och Huvudet. Nalle är den som blir gladast när jag är hemma, han hänger som ett plåster på mig, och det kan bli lite tungt att ha honom i knät när man försöker läsa eller titta på tv:).. Men jag saknar det, dem!

Helgerna är värst, tur man kan plugga iaf.

Men denna helgen är bra, bio igår, benen har slutat göra helvetiskt ont, Systeryster kommer "snart" och jag är klar med första inlämningen. Och ikväll är det fotboll, en riktigt tuff match, mot danskarna. SE DEN, DET KOMMER BLI EN RYSARE SOM MÅSTE VINNAS!

Men åter till studierna!!

Kram L

Ovido - Quiz & Flashcards