Alla inlägg under september 2009

Av Linda - 22 september 2009 02:15

Ett hjärta med kramp

Som glömt hur man älskar

Eller har det aldrig lärt sig?

Ensamt det står i ljus och i mörker

Värker av sorg, utnyttjad av många

Slår långsamt, långsamt

Kommer detta hjärta leva?


Av Linda - 19 september 2009 10:11

Så då var allt gjort, böckerna för nästa kurs beställda, medlemskapet i samfundet betalt, registrerat min på programsidan. Vad gör man nu då resten av dagen? Helgen?

Just det de 400 sidorna som ska vara lästa innan måndag :S. De va ju det också. SÅ min helg är utstakad, det blir plugg för hela slanten.

Sen tror jag att jag ska titta lite på hundar också. Får e om det blir en liten valp eller inte.

Hoppas alla får en trevlig helg!

Kram L

Av Linda - 18 september 2009 17:44

Idag hade vi vår sista föreläsning innan tenta. Kul föreläsning och väldigt intressant. Dagens föreläsning ska inte vara med på tentan, det var into till nästa kurs. Den ser jag fram emot.

Efteråt när vi okm ut från salen, stod alla i TobiasA klass där. Reflexmässigt, in med magen och sträck på dig!

NÄ inte riktigt så, eller jo sträckte på mig, men det var mest bara för att kunna se honom om han var där. Mina ögon spanade men fann inte sitt mål. Alla, kanske inte alla, men det känndes så, var där förutom han. Var tusan kan denna man hålla hus?

Idag har vi också bestämt oss för att åka till Riga innan jul :D! Spännande. DEt är jag Elle Jossan och en vän till Elle som jag aldrig träffat. Men hon ska vara riktigt kul. Fyra brudar på resa, kan det bli annat än succé??

Kram L

Av Linda - 18 september 2009 17:37

Det finns mycket man kan bråka om!

I affären idag hörde jag något av det mest meningslösa bråk. Det var ett äldre par som stod och bråkade om ett par kassar, ja plastkasse som man kan köpa i precis vilken affär som helst. Ett par plastkassar? Har man inget annat att lägga sin tid på?

Mannen i förhållandet tyckte att det var skam att damen i fråga hade tagit HANS kassar. Medans hon tyckte att hon inte skulle behöva fråga om ett par kassar. DU KAN VÄL FÖR F*N KÖPA DINA EGNA, skrek mannen åt henne...Som sagt man kan bråka om mycket, stort som smått.

Kram L

Av Linda - 17 september 2009 20:25

På begäran av F så ska jag försöka uppdatera lite oftare.

Är nu tillbaka i Gävle, efter några dagar hemma i Skåne, Underbart kul, mysig, och skönt att vara hemma hos familjen ett tag. Saknat dem mycke!

Och F, Tack för en underbar kväll! Det var väldigt trevligt att träffas, kan du fatta hur länge vi varit utan att träffas?! Fyra veckor, längsta hittills! Du fick mig att le, hela vägen in i hjärtat, Tack! Det tar jag med mig upp, och plockar fram vid mörka stunder.

Men nu är jag tillbaka i vardagen och i skolan, vilket också är väldigt skönt. Jag trivs med det jag håller på med. Jag är ju på väg någonstans nu.

Sen jag kom upp i måndags har jag inte gjort mycket mer än pluggat, hela tisdagen och onsdagen ägnade jag, Elle och Jossan åt vårt praktikfall som ska vara klart imorgon. Sen har jag pluggat inför tentan, nästa fredag. Börjar bli nervös, och kanske börjar jag känna av min prestationsångest också. Det börjar bli lite jobbigt inför det nu. Men det kommer säkert gå bra :).

På sista tiden har jag funderat mycket på varför jag vill bli mäklare.

" Varför jag vill bli mäklare? Jo jag vill hjälpa människor, men jag kunde inte bli ambulanssjukvårdare för jag tål inte sprutor. Och som mäklare får du ju jobba med människor, du får hjälpa dem när de ska göra kanske sitt livs viktigaste affär. Sen får man ju bära kostym varje dag!"

Hmm, varför jag vill bli mäklare.., jag vet inte riktigt. F, kan du påminna mig om varför?


Vad funderar jag mer nu för tiden?

TobiasF så klart, som vanligt :). Så lätt försvinner han inte:(.

Och TobiasA... Denna man!

Jag har inte sett honom på flera veckor, har han gått under jord tro? Jag kan inte sluta tänak på honom, han är där jämnt, i huvudet. Hoppas vi träffas snart!

Men nu tror jag att det är dags att försöka komma i säng, föreläsning imorgon. Gäller att vara utvilad.

Kram L



Ovido - Quiz & Flashcards