Alla inlägg under augusti 2009

Av Linda - 30 augusti 2009 11:03

Helgen börjar lida mot sitt slut. Söndag förmiddag. Det har varit en blandad helg. På fredagen var det avslutning på nollningen, finsittningen. En trevlig tillställning med god mat, glada vänner och presentation av vinnaren av nolletävlingen. Vårt lag vann!!! Men det bästa, och kanske det värsta, var att jag fick sitta bredvid T. Men eftersom T kom sent så hade vi redan satt oss, så vi satt två tjejer bredvid varandra. T hamnade på min höger sida. Men fick agera bordsdam åt honom iaf. Det hade varit bättre om vi bytt plats. Nu slutade de med att jag hade ryggen/sidan mot honom hela kvällen För scenen var åt de hållet. Men vi pratade lite under middagen. Han är trevlig, han ser bra ut, lite för mager men det kan man stå ut med :), och han har ett leede som är... jag vet inte. Jag kan se på honom hur länge som helst. Men jag tror jag sumpat chansen jag hade, om jag hade någon. Men men så är det...

Elle sov över här till lördagen, för att det är så tusan långt hem til henne. Mycket trevligt, kanske inte för grannarna när vi började blåsa upp madrassen halv fyra på morgonen. Den lät som en dammsugare fast värre. Men kul hade vi! På mogonen äkte hon hem till sig, och man var själv igen:(. Det är nackdelen med att vara här är att det blir mycket tid själv. Men det blir bättre hoppas jag. Men å andra sidan får man mycket tid till att läsa, vilket jag är här för egentligen. Men nu kallar böckerna.

Kram L

Av Linda - 22 augusti 2009 13:15

Det häder så mycket varje dag, men nollning och så. Men samtidigt är det kul. Men just idag känner jag verkligtn inte för att gå ut och hitta på stollesaker på stan. Idag vill jag bara vara själv. Helst av allt skulle jag vilja åka hem. Eller jag vill inte flytta hem jag vill mesta av allt att det ska bli måndag så att föreläsningarna ska börja. Jag saknar hemma, att vara hemma. Det är jobbigt att behöva använda karta till allt man ska göra. Och att gå eller cykla fel hälften av gångerna. Men visst är det spännande att upptäcka nya saker också. Och det är kul också. Men just nu vill jag åka hem lägga mig i min säng och hålla hundarna nära mig. Bara få ligga där och inget göra. Jag saknar alla där hemma. Mest av allt saknar jag Viggo. jämt och ständing mal saknaden av honom i mitt hjärta. Men jag vet att han trivs bättre hemma än i en lägenhet. Hur ska jag klara fyra månader när det känns så här efter en vecka?

Av Linda - 18 augusti 2009 20:49

Det är väldigt länge sen jag var här ser jag. Det har hänt hur mycket som helst. För att fatta mig kort har jag lämnat Skånes trygga famn för att testa lyckan i Gävle. Jag har kommit in på utbildningen och det är uprop imorgon klockan 12.00 Längtar som tusan. Det är ju ett steg närmre drömmen om att få arbeta som mäklare:).

Idag cyklade jag för första (och andra) gången till skolan vilken story det kan bli till mina barn/barnbarn. I ösregn, i en främmande stad utan en aning om vart jag befann mig skulle jag leta upp vägen till skolan. Men det gick efter många om och men så gick det. Vägen hem blev minst lika jobbig och ännu mera regn. Men hem kom jag.

Sen när det slutat regna och när jag hittat en cykelkarta över gävle så gick det bättre. Då cyklade jag hem på 18 minuter, viklet får bli rekordet som ska slås. Tävlingsmänniska som man är.

Nu är det dags för sängen, eller första ska skjortan strykas inför imorgon. Sen kanske lite kvällsmat. Sen sängen!

Önska mig lycka till imorgon!

Kram L

Ovido - Quiz & Flashcards