Alla inlägg den 9 februari 2009

Av Linda - 9 februari 2009 20:46

Som jag arbetat upp mitt mod och mitt självförtroende igår. Jag var på topp, jag vågade, jag kunde. Men idag på jobb, det var ingen bra dag. Inte för fem öre. Fem minuter efter det jag började kom första gälltant. Jag hade en man som släppte fram en dam för att han inte bestämt sig, så jag sa numret som damen hade, hon handlade och sen var det mannens tur. Men då tycker en annan dam (vet int eom jag vill använde ordet dan, snarar tjärring) och säger att hon minnsann hade nummer 44 (numret efter den vänliga damen). Men jag sa att mannen var först. Han betalade sina två små påsar, det tog max en halv minut och då har jag tagit i. Dam (tjärring) 44 blev skitarg. Hon tyckte det var skandal att jag körde över henne, och att man faktiskt förlorade kunder på att köra över folk sådär. Och hon fattade inte att mannen faktiskt var först men att han släppte före en person för att inte ta upp tid så de andra fick vänta. J*vla tjärring!!! Jag blir så trött, hitta något verkligt att lägga er tid på!!!

Två minuter efter ringer telefonen. Det är en dam som vill ha en tårta med mandelmassa, och det har vi ju, men den måste beställas två dagar innan. "Vilken jäkla dålig stil" Tycker hon då. Vad ska jag göra, det är ju inte jag som gör tårtorna jag vet inte hur lång tid de behöver på sig, på hur länge bottnar måste ligga innan man lägger ihop. Men jag tar hennes beställning, men lovar ingenting. Tänkte nu orkar jag inte mer, jag vill hem!!!

Får en gnutta hopp när Mickael H. kommer in. Världens sötaste kille! Småpratar med honom en stund, och får humöret åter!

Sen kommer en av våra leverantörer, också en väldigt trevlig man :). Han är alltid rolig när han kommer in. Vi brukar skratta mycket. Vi gör så även idag. 

Nästa kund som kommer in börjar gnälla direkt, på att det kommer stora lastbilar och tar upp all plats där bak (på baksidan av huset). Jamen vi måste ju få leveranser, vi måste ju ha våra varor. Hon tyckte att det var fel att hon skulle behöva vänta för att parkera. Då var jag inte bara irriterad, utan arg. Så jag sa till henne att hon inte fick parkera där överhuvudtaget, det är faktiskt en lastbrygga, och där är det parkeringsförbud. Så hon var tvungen att flytta bilen. Elakt, jo jag vet. Men hur tröga är folk egentligen?! Fattar dem inte att varorna måste komma fram på något sätt, det blir ju svårt att baka utan mjölk och mjöl!!!

Fem timmar stod jag och bara ville hem. Men det är som min chef sa: "Kommer en kommer alla. De bestämmer nog vart de ska gå varje dag och gnälla." Det är sant, det känns så iaf.

 Som tur var kom Taxi-Peter in och räddade kvällen. Han sa att att jag såg trött ut, och beröttade lite av dagen och sa att man kan bli trött för mindre. Och det höll han med om. Men han sa att jag var lika vacker ändå. Vacker, det ni, inte illa va?!

Så dagen har varit mest negativ, men det positiva (Mickael H., Leverans-grabben och Taxi-Peter) överglännser allt egativt!

Kram L


Av Linda - 9 februari 2009 20:41

Våra tio budord!

1. Inga problem är för oviktiga.

2. Lita på varandra.

3. Ha kul, men kunna vara ledsna i varandras sällskap.

4. Tro på sig själv och aldrig tvivla på att vi kan komma vart vi vill i livet.

5. Inte bry oss om vad andra säger eller tycker.

6. Gå din egen väg.

7. Våga chansa.

8. Gör saker som gör dig lycklig.

9. Tjäna dina egna pengar.

10. Lev livet varja minut.

Ovido - Quiz & Flashcards