Alla inlägg under oktober 2012

Av Linda - 31 oktober 2012 19:40

Jag vet inte hur många gånger jag tittat på tiden de senaste två timmarna. Och det har bara gått två timmar, men det känns som fyra... Vad jag vill att denna dagen ska vara över, inte för att dagen har varit dålig på något sätt. Tvärtom jag har haft en bra dag, träningen gick bra på gymmet ikväll, jag har hållt mig borta från läsk och inget godis eller kakor. Jag har varit på Väla och köpt två par nya jeans, i en storlek mindre än jag köpte förra gången. Det tråkiga är väl att det belv lite dyrare än vad jag hade räknat med. Men det har varit en bra dag, menjag vet att morgondagen kommer bli ännu bättre. Då är de dags för fika med kära vännen B, det var ett tag sedan och är efterlängtat. Imorgon är det även dags för dans, känns som om det var evigheter sen. Och det är det ju nästan, enda sedan i söndags.

Jag älskar torsdagar, för då träffar jag D. Han fyller på mitt hjärta så det räcker för en vecka framåt. Nu ska vi i och för sig ses nästan hela helgen så jag kommer väl få en överdos av den pirrande känslan och det vackra leendet.


Men jag måste fylla tiden fram tills morgondagen med något... Kanske en sen kvällspromenad? Eller kanske skulle man tantaplugga (läs sitta med böckerna uppe och drömma mig bort)?

Trevlig kväll på er!

Linda

Av Linda - 29 oktober 2012 21:13

Då var dagen snart över. Idag blev det gymmet som vi hade bestämmt. Vet inte om det är min typ av träningsform, men det var ganska roligt. Men det var också svårt, jag hade noll koll. Det var som att börja skolan om igen, allt var nytt och jag var helt vilsen... Men det ska nog bli bra, ska ge det fyra månader iaf. Ger det inget resultat blir jag dumi huvudet. Jag ska väga och mäta mig imorgon, så jag har något att gå efter. Det var länge sedan jag var så taggad inför något, känns skönt. Får se hur jag känner imorgon när träningsvärken kommer krypande. Fast bara jag kan dansa med D på torsdag och fredag så är det okej med lite värk ;).


Till något helt annat. Jag kollade på Polisskolan, tror det var på femman, nu ikväll... Jisses vad jag skattade. Nu råkar Westin vara en av mina favoriter, så det var kanske inte så konstigt att hon var roligast ikväll. Detta kommer jag titta på nästa vecka också. Riktigt roligt!


Vad torsdag känns avlägset just nu. Jag längtar tills det är dans igen! Jag vet att jag borde plugga en massa inför tentorna nästa vecka, men jag kan inte koncentrera mig för fem öre. Leendet dyker och de glittrande ögonen dyker ständigt upp i minnet. Fan inte just nu... Men vad är det dem säger, när man minst anar det så dyker det upp någon som fångar ens intresse?!


Vad rörigt detta inlägg blev känner jag, men det stämmer väl med mig just nu. Är lite rörig i huvudet.

Så det är väl lika bra att gå och lägga sig och drömma!

Sov gott!  

Av Linda - 28 oktober 2012 21:49

Jag har varit frånvarande ett tag nu... Denna gång ska ljag inte lova att bättra mig på att uppdatera, för jag håller det ändå inte.
På sista tiden har det varit väldigt mycket. Det har varit rörigt i skolan med grupparbeten ockh så. Men nu är det klart, sista inlämningen är på tisdag. Sen återstår två tentor. Resorna till och från skolan tar mycket tid men det får fungera just nu, jag får offra den tiden.

Dansen tar också tid, det är torsdagar och söndagar nu. Söndagar är vigda åt pardans (bugg). Då dansar vi endast med en man. Och jag fick den man jag ville ha, jag tog moet till mig och frågande :). Duktiga jag! Det brukar även bli dans på fredagskvällar och lördagskvällar. Men det känns skönt att jag har att göra, ingen tid som är outnyttjad.

Imorgon är det också dags att börja på gym. Första gången för min att träna på gym... Spännande! Hur ska detta gå? Jag tänker inte gräva ner mig i mina gamla tankar om att det måste gå perfekt. T får gå som det går, gör jag bort mig så får iaf någon sig ett gott skratt :).

Annars har det väl inte hänt så mycket, förutom att jaggått och kärat ner mig! Denna gången känns det faktiskt bra endain i magen :). Håll tummarna för att jag inte klantar till det!

Kram L

Ovido - Quiz & Flashcards