Direktlänk till inlägg 10 februari 2009

Tagit tag i livet

Av Linda - 10 februari 2009 20:27

Igår var jag riktigt arg, det var länge sedan jag var så rasande. Jag blev bara så trött på allt gnällande. Så jag tänkte att detta är inte mitt kall här i livet att stå här och få en massa skit över mig, som jag inte kunde göra något åt och som inte var mitt fel. Jag var så arg när jag kom hem igår, att jag tänkte ätt nä nu är det dags att göra något åt det. Man kan inte bara sitta och "gnälla" över sitt liv. Men får ta tag i det själv, och göra något av/åt det.

Så idag har jag anmält mig till matten som jag behöver för att komma in på mäklarutbildningen. Det är bara matten som jag saknar, och den ska jag väl klara av samtidigt som jag jobbar?! Det tycker jag nog allt. Jag ska börja på måndag, det känns så skönt. Det känns som om jag tagit tag i mitt liv, och faktiskt ska göra något av det. Jag är inte längre en passagerare, det är jag som styr, det är jag som kör!!!

Och högskoleprovet är betalt och klart, så den 28 mars smäller det!

Så nu kan jag fylla 24, för nu har jag börjat forma mitt liv. Man kan ju inte bara glida runt längre. Man kan inte gömma sig hela livet!

Om jag ska vara ärlig så har jag saknat att studera, jag har saknat det så oerhört mycket. När jag tog studenten för tre år sedan, kändes det som om en stor del av mig försvann. Inte för att vi splittrades från kompisarna. Jag saknar pressen som man hade på sig. Saknar att hungrit slita up en bok och lära mig nya saker. Saknat nervositeten inför proven, att få sitta i den tysta salen och vara ensam med de kunskaper man har. Att få visa att detta kan jag, eller dett kan jag inte, men jag lär mig gärna.

Ja, som sagt det ska bli grymt kul att börja igen!!!

Sen förhoppningsvis blir det studentliv till hösten och några år framåt.


Längtar till måndag!

Kram L

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 5 september 2013 17:45

Efter en lång tids frånvaro är jag nu tillbaka. Om förkommer vara länge eller mer sporadiskt kan jag inte svara på, eller det kanske bara blir ett inlägg och sen försvinner jag igen... Vem vet! Eftersom det är mer än ett halvår sedan jag skrev här d...

Av Linda - 23 november 2012 11:20

Det är galet vad snabbt tiden går. En vecka till sommär på väg att ta slut.fredag idag och det innebär vägdas. Nervös som få var jag inför detta idag. Men det gick bra trotts att det inte blivit något gym denna veckan, dock har jag dansat lite men in...

Av Linda - 23 november 2012 11:20

Det är galet vad snabbt tiden går. En vecka till sommär på väg att ta slut.fredag idag och det innebär vägdas. Nervös som få var jag inför detta idag. Men det gick bra trotts att det inte blivit något gym denna veckan, dock har jag dansat lite men in...

Av Linda - 11 november 2012 11:28

Idag är den lugnaste dagen på länge. Jag skrev sista tentan i förra kursen igår och nästa kurs börjar inte förrän på måndag, så idag är jag verkligen ledig. Har inga måsten alls... Herrejösses vad jag är rastlös!! Vad gör man då? Som tur är ska j...

Av Linda - 9 november 2012 10:33

Då var det fredag igen. Som jag har längtat, inte bara för kvällens nöjen utan också för att det är dags för vägning och mätning. Innan jag vägde mig var jag säker på att det inte skulle ha hänt något stort, inte heller mätningen trodde jag skulle ...

Ovido - Quiz & Flashcards