Alla inlägg under april 2010

Av Linda - 13 april 2010 20:41

Haft en kämpig dag i skolan, förmiddagen ägnades åt husets grunder, ytterväggar och taket. Under eftermiddagen skulle vigöra våran projektering. Och vilka diskussioner vi hade, om små saker. Tror det är viktigare att vi får rätt på kostruktionen än om vi får exakt rätt placering av ett fönster (som dessutom ritades på kladden som vi ändå skall göra om). Just de där fönstrena blev en stor diskussion, jag menar hur många där ute har sett ett hus (villa) som har sex olika sorters förnster, de måste ju vara enhetligt. Men men vi får väl hoppas att våra humör har lugnat sig lite inför torsdagens projektering. Imorgon skall jag i alla fall rita rent planlösningen och tänkte börja på fasaderitningarna (på eget iniativ).

Som jag har sett fram emot denna kursen när jag började plugg aför snart ett år sen, men nu när jag verkligen är där... JAG SAKNAR JURIDIKEN. Säga vad ni vill, jag kanske är knäpp, men den är så kul. I lördags läste jag i lagbokenför att jag inte hade något annat att göra, jo jag vet inte helt normalt. Men det står jag för.

När jag kom hem ikväll, pratade jag med mamma. Och genast var allt bra igen. Det är skönt att prata med mamma, känns som om man är lite närmre hemma då, och man får gnälla hur mycket man vill. Och dessutom fick hon mig att tänka på annat än den där dumma ritningen, nämligen Tobias. Och hur kan man då låta bli att le?! Så nu tar jag med mig honom i tanken och kollar på Patrick Jane!

För det är väl tisdag idag?!


Kram L

Ovido - Quiz & Flashcards