Alla inlägg den 8 januari 2010

Av Linda - 8 januari 2010 21:00

Halloj alla!

Idag har jag varit i stan och fikat med Bella! Det är alltid lika trevligt att träffa henne, vi har pratat massa gamalt, nytt och framtiden. En fråga har jag dock, när blev vi så vuxna?! När hände det?! Det känns som om det var igår som vi gick på gymnasiet och var hur förvirrade som helst och hade ingen aning om vad vi skulle göra med våra liv. När förändrades det? Nu är det inte längre två tonåringar som sitter och fantiserar, vi är vuxna. Och det är skönt, kul och väldigt spännande att vara vuxen (vi har ju trotts allt inte varit det så länge). Men på ett annat sätt är det också lite skrämande, för vart tog all tid vägen? Nu har vi ju verkligen chansen att göra allt det där som vi en gång (för länge sedan) bara kunde fantisera om. Nu kan vi göra det! Det ska ju  tilläggas att allt inte blivit som vi tänkt, men på något sätt har det väl löst sig bra iaf. Men det är väl så livet ska vara, fullt av överraskningar!


Kram L  

Av Linda - 8 januari 2010 20:57

FEL FEL FEL!!!!

Jag har klantat till det rejält! Jag har glömt att tacka ja till vårens kurser på skolan, vilket betyder att jag har blivit struken från kurserna! AJAJAJA hur kunder detta hända?! Hoppas det går att lösa. Vad gör jag annars? Det är ju inte mycket mer att göra än ayy flytta hem igen, och jag måste ju erkänna att värre kunde det vara. Livet fortsätter ju, det stannar inte! Men det skulle vara tråkigt att behöva sluta plugga, för det tycker jag ju verkligen är kul och det är ju något jag brinner för. Men jag vet inte längre om det är mäklare jag vill bli. Men jag ska definitivt fortsätta plugga fram till sommaren iaf, i Gävle. Om mitt misstag nu går att rätta till... Men till hösten vil jag plugga närmre hem, kanskr mäklare i malömö eller något helt annat. Vet vet vad som händer.

Frågan är ju bara vad jag skulle plugga till om jag inte skulle välja att fortsätta studierna mot mäklare. Jag har velat bli just mäklare så länge att jag inte vet vad annat skulle vilja bli. Men jag tänkte beställa hem en massa kataloger om kolla igenom vilka program och kurser som erbjuds. Och se vad som skulle kunna passa in med min nya framtidsplan. Mäklaree passar in, men det skulle kunna finnas mer som skulle kunna passa. vad har jag inte koll på än, men det kommer!


Kram L

Ovido - Quiz & Flashcards