Alla inlägg den 27 april 2009

Av Linda - 27 april 2009 22:34

Dagen började inget vidare, hamnade bakom ett gäng pensionären som verkade befinna sig på fågelskådning där de rullade fram i 50 km i timmen, på en 90 väg. Inte en susning till omkörning fanns det heller. Långt om länge, ännu längre än vanligt på Sveriges tråkigaste väg, kom jag fram till motorvägen som skulle ta mig upp till Varberg. Det är skönt att få dra på och känna hästarna (de som inte ännu är döda av allt körandet) arbeta i motorn. Det är skönt att få sota ur ordentligt, vilket enligt Peter är väldigt viktigt att man gör. Det är det jag och Jasmine gör, och vi gör det bra:).

Men idag kom det ett hinder, motorvägen var stängd i ena filen, och i den andra var det 50 som gällde. 50 kilometer i timmen i gud vet hur länge. Men till sist ko mjag faktiskt fram, trots att ag hela tiden var beredd på nya bakslag. Men efter det gick det som på räls. Väl uppe blev det en fantasktisk dag.

Och hemresan gick bra, inget gapskratt från HBK:arna när jag körde genom

Kvällen har också varit väldigt trevlig och givande.


Har varit hos min mormor och morfar och pratat om min morbrors fest, vad ska vi hitta på för bus till den?!


Jag har hunnit med att ta ut mina hundar i skogen. Men Nallan var riktigt trött idag, och han är otroligt varm trots att temperaturen inte är jätte hög. Hur ska det gå till sommaren?!


Jag har även hunnit med en löprunda, det var otroligt skönt idag att få känna musklera arbeta. Det var inte så tungt idag, vilket alltid gör det lättare inför nästa runda.

-imorgon blir det nog ett par mil på cykeln om vädret är bra.


Senaste nytt på Tobias fronten: idag hade han sin randiga skjorta, röd, vit och mörkblå. Han är så fin i den. Finare än vanlig, om man nu kan vara finare än vacket. Men dock inga glasögon. "Min" vackra Tobias.


Nu ska jag leta upp foton på min morbror som vi ska använda på festen!

Kram L

Ovido - Quiz & Flashcards