Direktlänk till inlägg 24 januari 2009

Kalasdax

Av Linda - 24 januari 2009 00:18

Det har varit många timmars förberedelser. Och nu är kalaset genomfört.


Glitter och glamour var temat för kalaset. Ett svårt tema för mig och min kompis Carro. Det känns som om det skulle kunna vara lite tjejigt/flickigt. Och Carro och jag är allt annat än flickigt. Har aldrig varit, kommer aldrig bli.

Men efter mycker funderande och grubblade kom vi att tänka på modeller, på en catwalk. Det anses glamoröst. Och glittrigt absolut. Rosa, ja det passade in det också. En massa skissande och funderande, sen kom vi på hur vi skulle göra bordsdekorationen. Vi skulle bygga upp en catwalk, och sätt adocker som modeller. Lampor och glitter i massor.

Sagt och gjort, vi byggde en 180 centimeter lpng scen som vi placerade i längs mitten av bordet. Kanonfint blev det!!!

Lekarna ordnade vi ihop. Det blev melodifestivalkryss, danstävlingar i olika utformande. Det kändes som om det skulle kunna bli lyckat.


Hela dagen gick jag och var nervös. Jag tycker det är sååå jobbigt att stå inför andra och prata. Spelar ingen roll om det är barn eller vuxna, folk som jag känner eller ej. Jag tycker det är väldigt jobbigt. Men att inte göra det finns inte i min värld. Har man gett sig in i något så genomför man det, hur jobbigt det än är.


Klockan fem började tjejerna droppa in. Och några minuter senare står 8 glittriga unga damer framför oss. Första leken gick bra, då var vi själva med barnen. (Jag tycker det är lite småjobbigt när föräldrara står och bevakar en. Det känns som om de bedömmer er.)

Stelt var det i början, ingen som vågade röra vid någon annan. Men det släppte lite i frågetävlingen. Helt tysta var dem när de satt och åt, men lite småprat kom igång efter ett tag. Vi lekte vidare och stämningen blev bättre. Kvällens flopp blev när alla barnen skulle ut och leta bokstäver. Jag och Carro hade i förväg varit ute och hängt upp bokstäverna. Men när vi kom ut igen hade någon dragit ner de fleta av bokstäverna. 10 av 20 lappar var kvar (och då var 4 av dem i trädgården och i huset). Vem kan tycka att det är kul att förstöra för 8 små tjejer? Vad vinner man på det?

Men våga tjejer tyckte att det var kul i alla fall :)


Jobbigt bara att jag missade handbollen :(

Men nu ska jag se den i repris, HEJA SVERIGE!!!


Kram L

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 5 september 2013 17:45

Efter en lång tids frånvaro är jag nu tillbaka. Om förkommer vara länge eller mer sporadiskt kan jag inte svara på, eller det kanske bara blir ett inlägg och sen försvinner jag igen... Vem vet! Eftersom det är mer än ett halvår sedan jag skrev här d...

Av Linda - 23 november 2012 11:20

Det är galet vad snabbt tiden går. En vecka till sommär på väg att ta slut.fredag idag och det innebär vägdas. Nervös som få var jag inför detta idag. Men det gick bra trotts att det inte blivit något gym denna veckan, dock har jag dansat lite men in...

Av Linda - 23 november 2012 11:20

Det är galet vad snabbt tiden går. En vecka till sommär på väg att ta slut.fredag idag och det innebär vägdas. Nervös som få var jag inför detta idag. Men det gick bra trotts att det inte blivit något gym denna veckan, dock har jag dansat lite men in...

Av Linda - 11 november 2012 11:28

Idag är den lugnaste dagen på länge. Jag skrev sista tentan i förra kursen igår och nästa kurs börjar inte förrän på måndag, så idag är jag verkligen ledig. Har inga måsten alls... Herrejösses vad jag är rastlös!! Vad gör man då? Som tur är ska j...

Av Linda - 9 november 2012 10:33

Då var det fredag igen. Som jag har längtat, inte bara för kvällens nöjen utan också för att det är dags för vägning och mätning. Innan jag vägde mig var jag säker på att det inte skulle ha hänt något stort, inte heller mätningen trodde jag skulle ...

Ovido - Quiz & Flashcards