Direktlänk till inlägg 2 juli 2012

Helgens prövningar.

Av Linda - 2 juli 2012 21:27

Så var det måndag igen. Innan helgen tänkte jag att det skulle bli jobbigt utan sockret. Och visst blev det så. På lördagen var vi i en massa affärer, kändes nästan som om godiset gjorde allt för att fånga min uppmärksamhet. Men jag stod emot, köpte inget. På söndagenvar vi en sväng på marknaden. Det blev en prövning för mig. Jag är svag för de där sockrade munkarna som säljs där. Bara doften av dem triggar i gång suget. När det väl var igång kändes det som om alla gick med dem i handen. Men duktiga jag lyckades stå emot även denna gång. Det enda som jag drack förutom vatten var ett glas med cola zero på lördagskvällen. Så helgen summerar jag som mycket bra! Har inte ätit godis, kakor eller något annat sånt. Inte druckit läsk eller saft. Trots att det står en hel flaska med nygjord fläder i kylen. På söndag ska jag unna mig ett glas. Så beröm till mig själv! Jag hat också rört på mig en massa, cyklat som bara den. Så känns som om jag har gjort en bra start på min utmaning. Imorgon byter vi ut cykeln mot danskorna :). Äntligen tisdag, hoppas du är där. Kvällen blir så mycket roligare och mysigare när du är där. Hoppas, hoppas, hoppas! Nu är det dags för mig att räkna lite matte. Så man inte kommer efter. Tjing!

 
 
Karin

Karin

3 juli 2012 13:23

Bra jobbat. Min pappa har diabetes, han har provat att även utesluta sockerfria produkter med sötningsmedel typ saketter, fun light, lightläsk osv. För att liksom inte trigga suget (som typ det sägs att alkoholister ska undvika punschpraliner, vet inte om det är sant). Lycka till och kram!

http://www.expertlampor.se

Linda

3 juli 2012 13:28

Tack Karin!
Min syster har också diabetes och har uteslutit mycket sånt. Mitt mål är att sluta med det också. Men steget kändes så stort just nu. Lightproduktet ska ju inte vara bra säger dem som begriper det.
Tack än en gång!
Kram på dig

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 5 september 2013 17:45

Efter en lång tids frånvaro är jag nu tillbaka. Om förkommer vara länge eller mer sporadiskt kan jag inte svara på, eller det kanske bara blir ett inlägg och sen försvinner jag igen... Vem vet! Eftersom det är mer än ett halvår sedan jag skrev här d...

Av Linda - 23 november 2012 11:20

Det är galet vad snabbt tiden går. En vecka till sommär på väg att ta slut.fredag idag och det innebär vägdas. Nervös som få var jag inför detta idag. Men det gick bra trotts att det inte blivit något gym denna veckan, dock har jag dansat lite men in...

Av Linda - 23 november 2012 11:20

Det är galet vad snabbt tiden går. En vecka till sommär på väg att ta slut.fredag idag och det innebär vägdas. Nervös som få var jag inför detta idag. Men det gick bra trotts att det inte blivit något gym denna veckan, dock har jag dansat lite men in...

Av Linda - 11 november 2012 11:28

Idag är den lugnaste dagen på länge. Jag skrev sista tentan i förra kursen igår och nästa kurs börjar inte förrän på måndag, så idag är jag verkligen ledig. Har inga måsten alls... Herrejösses vad jag är rastlös!! Vad gör man då? Som tur är ska j...

Av Linda - 9 november 2012 10:33

Då var det fredag igen. Som jag har längtat, inte bara för kvällens nöjen utan också för att det är dags för vägning och mätning. Innan jag vägde mig var jag säker på att det inte skulle ha hänt något stort, inte heller mätningen trodde jag skulle ...

Ovido - Quiz & Flashcards