Alla inlägg den 29 november 2009

Av Linda - 29 november 2009 09:57

Idag är det söndag, första advent. Och jul närmar sig med stormsteg. Mindre än tre veckor tills jag ska åka hem till Skåne *längtar som en tok*. .


Den senaste tiden har varit hel uppbokat. Sen sista har jag hunnit med några dagar i Stockholm, plugga en massa (inte klokt vad hårt dem kör med oss). Men juridiken är väldigt kul, och den känns användbar.


Men tillbaka till Stockholm, det var mäklarmässa, en chans för oss studenter att umgås men riktiga mäklare som våran Mats så fint uttryckte dagarnas betydelse. Vi var där och föreläsningarna vasr grymt bra. Vi var och lyssnade på Michael Södermalm, grymt inspirerande och väldigt kul. Har ni chans att lysna på honom, ta den! Förutom föreläsningarna så var mässan en liten besvikelse. De riktiga mäklarna var mest intresserade av att prata med kollegor, och montervärdarna var mest intresserade av det riktiga mäklarna. Och jag förstår varför, men det var lite tråkigt. Men det fanns de som verkade tycka att det var kul  med oss studenter också. Men kvällens festligheter var väldigt trevliga, Tack tjejer!!!


Vad har mer hänt? Inte mycket, jag bott på skolan känns det som, det gäller att vara med från början, och att fånga upp allt som säga. När lärarna sa det under första dagarna i sommras, så tog man det inte så allvarligt. Men efter första kursen och mislyckandet i den, så vet man att det är sant. DET GÄLLER ATT VARA MED FRÅN BÖRJAN!!! Och det gäller att lägga ner timmar på pluggandet, man kan inte bara plugga två timmar varannan dag och tro att det kommer fungera (funkar säkert för någon lyckligt lottad). Det gäller att gå in helhjärtat.


Vi har inte haftt Ulf de senaste föreläsningarna, vi har fått någon annan. Och han är inte om Ulf. Det är en äldre man som pratar lite för tyst, och som har ett mimspel som är lite speciellt. Men han är charmig på sitt lilla udda sätt. Och han är bra, han vet vad han pratar om. Men som sagt han är inte Ulf. När Ulf pratar fattar man allt, man lyssnar lite extra kanske. Nu missar man lite pga tystheten. Men med hjälp av en mikrofon bler det också bra!


Om en och en halv vecka är det dags för Riga, jag och tre tjejer ska kryssa och spendera några dagar där. Och oj vad dem längtar dit, och pratar om det. Men jag har siktet inställt på något annat tre dagara efter det. Jag ser mer fram emot att åka hem. Men Riga kommer bli kul, tidsfördriv till Skåne!


Men nu ska jag gå och äta lite, idag blir det invigningen av bocken (Gävles stolthet).

Kram L

Ovido - Quiz & Flashcards