Alla inlägg den 6 november 2009

Av Linda - 6 november 2009 10:13

Nu är det fredag, äntligen enligt många! För min del är det bara ännu en helg som ska klaras av. Det blir mycket plugg under dessa dagar, som omväxling- nej. Men det är åtminstone kul. Tror hela GÄvle är tömt på studenter denna helgen, iaf de som jag umgås med så det är en liten del av alla. Många i klassen har åkt hem eftersom vi varit lediga sen i onsdag (eftermiddag). Eller lediga och lediga, vi studenter är aldrig lediga sägs det. Ingen jullov får man heller. Ingen påsk-, sport- eller höstlov heller. Men ett härligt sommarlov :D. Mig stör det inte så mycket att vi inte har några lov, tycker det är kul i skolan, när man är där. Jag hade gärna haft föreläsning fem dagar i veckan. Det är roligt, man lär sig mycket.

Vi har precis börjat på en ny kurs, juridisk översiktskurs, eller JÖK kort och gott. Jag har alltid tyckt att juridikens värld varit väldigt intressant. Så det här är drömmen just nu. Det juridiska språket är rena grekiskan, men sakta med säkert börjar men hänga med i ordens betydelse. Lagboken är härlig, kul att blädra i, leta lagar som stämmer överrens med fallen. Skojigt värre :D!

Om 5 dagar befinner jag mig i Skåne igen, saknar alla där hemma väldigt mycket. Men det är skillnad på nu och innan. Nu saknar jag dem väldigt mycket, vilket jag gjorde innan också, men nu är vardagen här uppe. Och om jag är hemma förlänge saknar jag Gävle, och framför allt skolan. Kanske är det de som gör det lättare att stå ut när saknaden här uppe blir lite värre, att jag vet att jag saknar detta lika mycket om jag är där hemma.

Men på onsdag kommer jag hem iaf och det ska vara skönt :). Har bokat in en träff med F, vilket ska bli väldigt kul, det var länge sen nu!!!

Nä nu är det väl dags att ta tag i dagens arbete, Rättegångsbalken och Brottsbalken står på listan idag!!!

En underbar novemberdag önskas till alla er!

Kram L

(en extra kram skickas till F som saknas väldigt)

Ovido - Quiz & Flashcards