Alla inlägg den 6 november 2012

Av Linda - 6 november 2012 13:06

Tenatveckor är inte roliga, och de är inte bra för hälsan.. De är säkert ännu sämre för de som finns runt den stackars studenten. Nä skämt å sidor, så synd är det inte om oss studenter. Men det är nog lite synd om dem som lever med en student i närheten. Idag är dagen innan tentan, och jag är mer irriterad än någon av de andra dagarna inför tentan.

Trodde jag skulle flyga i luften när jag såg att bilen bredvid min parkering hade parkerat in på min ruta. De mest svarat tankar dök upp i skallen, jag skulle smälla upp dörren i deras bil, repa deen med nyckel, eller skriva en arg lapp där jag kallade dem idoiter och helt okompetenta. Men jag lugnade ner mig (nä det gjorde jag inte, men jag höll mig från dumheter) och gick där ifrån.


För att tänka på lite annat än tentan var jag på gymmet idag. Det blev inte mycket styrka, det blev mest rodd idag. Jag älskar den där roddmaskinen. Det finns en liten räknare som visar hur långt man rott, hur snabbt man kör på. Och det är perfekt för mig för då kan jag tävla (tävlingsmänniska som jag är). När jag satt där kom jag på mig själv att bli helt hypnotiserad av siffrorna som visade sträckan, de bara flög iväg. Så det blev lite mer rodd än jag hade tänkt mig. Resultatet blev en skön trötthet i kroppen och blåsor i händerna. Blåsorna kunde jag dock varit utan.


Nä om man skulle läsa den där boken inför tenatn en gång till så att man kanske har en chans att klara den?

Linda


Ovido - Quiz & Flashcards